Förskolebaciller

Då har man klarat av första veckan tillbaka i Biot och inte så otippat har jag redan blivit smittad av de hemska förskolebacillerna och är nu helt paj. Förmiddagen spenderas i Antibes med Alva där vi var på lekplatsen och köpte en bulle på en Nordisk affär. Egentligen skulle vi åkt karusell också, men jag är riktigt glad att den var stäng med tanke på hur jag mår. Efter lunch tog Evelyne över och jag kunde gå ner och vila mig. Jag sov säkert mer än 4 timmar och kände mig i alla fall något bättre efter det. 
     Ikväll var det tänkt att jag skulle vara barnvakt men det blev inte så mycket vaktande eftersom hon somnade redan innan Pontus och Evelyne gått efter ett hysteriutbrott för att hon inte ville att de skulle gå.. Just nu ligger jag själv i soffan och tittar på New Girl med projektor på väggen. 
     Imorgon åker vi tidigt upp till Alperna för två dagars skidåkning. Jag som aldrig stått på ett par skidor (förutom långskidor på någon äng när jag var liten) är väldigt spänd på att se hur detta ska gå, om jag nu ens åker något alls på grund av min förkylning. Hur som helst så ser jag väldigt mycket fram emot att åka till Alperna och hoppas på att det blir lite skidåkning för mig med! 
Allmänt | |
#1 - - Ann Eriksson:

Nu tror jag att jag ser att det är den lilla halvön dar Antibes ligger som sticker ut och Nice som lyser blått - rätt?

Svar: Att den lilla halvön som man ser är Antibes är jag nästan helt säker på, men Nice är det inte, det ligger längre till höger. Tror däremot att det är Cagnes sur Mer man ser!
Linnea Eriksson

#2 - - Ann Eriksson:

Aha! :)

Upp