En helg i bergen

Jag trotsade fförkylningen och åkte med familjen upp till Fou d'Allos i lördags för en helg av skidåkning. Även om jag hade feber nästan hela tiden så hade jag det bra. God mat, eget hotellrum och skidåkning för första gången för min del. Jag ramlade några gånger, men till slut gick det nästan bra och när jag kände att jag fick lite grepp om tekniken så var det bara så himla roligt! Det är något jag vill göra flera gånger utan tvekan. Jag är väldigt tacksam att jag hamnat i en så spontan, dock kaosartad familj, som jag får följa med när de åker ut på sina äventyr. 
     Ska jag vara helt ärlig så känns det inte dock helt hundra just nu (en stor anledning till att bloggandet går lite si och så). Alva är inne i en riktigt svår period vilket hela familjen känner av. Jag saknar Sverige lite när jag känner mig ur form, vädret inte är toppen och vårt sköna gäng är splittrat när Lea åkt på äventyr i Australien och Julia åkt tillbaka till Sverige för att plugga. Varken Johanna och jag känner oss taggade på att försöka hitta nya vänner, men något får man väl göra om man inte ska sitta helt ensam här nere varje helg. 
Allmänt | |
Upp