Ensam hemma och en utflykt till Esterel

Den här helgen från och med i fredags hade jag huset för mig själv när resten av familjen var bortrest. Enligt väderleksrapporten så skulle det var superfint på fredagen och regna resten av helgen (vilket även visade sig stämma), därför satte jag mig i bilen och åkte till Esterel igen.
     Min plan var att hitta en ny bergstopp, men vägen jag följde visade sig leda till samma ställe som Johanna och jag besökte förra gången. Jag gick alltså i en evighet för att komma till samma ställe, så det var lite av en besvikelse, men å andra sidan var vädret och utsikten fantastisk så jag njöt verkligen när jag satt där högst upp och blickade ut över berg och en knallblå horisont. Jag mår så himla bra av att vara ute i naturen. Man blir helt lugn i kroppen av att gå runt i vacker natur med sina egna tankar. 
Jag skippade ryggsäcken denna gången vilket var en dålig idé, jag blev nämligen riktigt hungrig efter att ha gått konstant i 2,5 timmar. Nästa gång följer alltså ryggsäcken med. Efter min lilla utflykt var jag helt slut i kroppen, men följde ändå med Viveka, mamman i familjen som Johanna bor i, till gymmet där vi gick på två pass. Jag kan lova att jag var trött när jag kom hem.
     Resten av helgen spenderade jag mest med Johanna. Vi åkte en sväng till köpcentrumet Polygonen, jag åt middag hemma hos dem och därefter var vi hemma hos mig och tittade på film med ansiktsmask. En riktigt mysig men ändå produktiv helg måste jag säga. Jag är glad att jag kom iväg till Esterel i fredags och tog vara på solen eftersom det fullkomligt öser ner idag. Jag blir dock snart upphämtad av Johanna, vi ska till Svenska Kyrkan och baka semlor med ungdomsgruppen.
Puss och kram
Allmänt | |
#1 - - Ann Eriksson:

Lågpromenad i naturen utan tider att passa är såååå skönt. Jag vill dit när vi kommer och hälsar på, puss mammi <3

Upp